Vi finns även i dessa städer:

Leveransvillkor inför alla hjärtans dag 14/2

 

 

 

Alla hjärtans dag infaller samma dag över hela världen, alltså den 14/2, och detta gör att efterfrågan på blommor ökar och gör att priserna stiger, speciellt rosor i alla färger samt röda och rosa blommor.

Floristen skapar alla buketter för hand och då efterfrågan är så stor och antalet beställningar är många, så händer det att sortimentet skiljer sig från olika butiker och varor kan ta slut precis inför denna dag. Då kan det ske lokala avvikelser på produktens utseende, men floristen tar alltid hänsyn till färg och form och gör sitt bästa för att motsvara den beställda produkten.

I våra produkter har vi använt ett sortiment som oftast finns tillgängligt i de flesta butiker, men saknas det vissa blommor så kan dessa bytas ut mot likvärdiga blommor utan att du som kund får meddelande om detta, just för att det inte ska bli en försening i leveransen.

Storleken på buketten kan se annorlunda ut vid ankomst, då våra florister använder så nya blommor som möjligt och därför inte så utslagna som på våra produktbilder.

Antalet blommor kan variera, då de lokala priserna runt om i landet varierar.

 

Lokala avvikelser gäller även på nallar, choklad och lotter.

 

 

 

Leveranstider inför alla hjärtans dag 14/2

 

Hemadresser:

Leveranser hem till privatpersoner kan ske mellan 6-22. Om det är angett portkod och får hängas dörr i din beställning så kan budet köra dessa tidigt på morgonen och då ställer man paketet utanför utan att ringa på dörren. Detta kan även ske om leverans sker sent på kvällen.

Om det är villa/radhus som blommorna ska levereras till och det är angett att blommorna får hängas på dörren, görs detta endast om vädret tillåter.

Om floristen behöver ringa mottagaren innan leverans så kan detta ske, utan att du som beställare får information om detta. Detta kan ske upp till ett par dagar innan leverans för att butiken ska hinna med att producera alla buden som ska köras ut inför denna dag.

Om en leverans är ofullständig, vilket kan innebära att det saknas information om portkod, så kan leveransförseningar förekomma och blombudet blir då levererat så snart butiken får tag i mottagaren för att kontrollera uppgifterna.

Om det inte finns vare sig portkod eller porttelefon på adressen, utan att det är helt öppen port så ska det anges under fältet portkod: Öppen port. Tomt fält räknas som ofullständig uppgift.

Budfirmorna gör sitt bästa för att leverera blommorna efter era önskemål. Då de har ett otroligt pressat schema och ska hinna leverera alla paket så kör de paketen enligt körschema, vilket innebär att de inte kör paketen i turordning efter när beställningen har kommit in utan körs enligt ruttens ordning.

 

 

Företagsadresser:

För leverans till företag måste ordern komma in senast 13/2 kl 13.00 och leverans kan då ske inom kontorstider 8-17.

Vi kan inte garantera specifika tider och blommor till företag lämnas in till receptionen, som i sin tur tar kontakt med mottagaren.

Oftast ringer inte floristen till mottagaren, utan blommorna skickas som ett företagspaket med leverans 8-17. Det kan hända att floristen ringer mottagaren innan leverans om det är butikens rutiner att göra detta.

 

 

Expressleveranser inför alla hjärtans dag 14/2:

 

Tyvärr kan vi inte garantera expressleverans under denna dag.

 

 

 

Utlandsbeställningar inför alla hjärtans dag 14/2:

 

För beställningar till utlandet behöver vi ha ordern senast den 13/2 kl. 12.00.

 

 

Ändringar och makuleringar inför alla hjärtans dag 14/2:

 

Ändringar i korttexter och leveransadresser kan ibland behöva göras, men försök att se till att din order är så komplett som möjligt. En ändring kan vara ett oerhört stort jobb för floristen då de oftast förarbetar korttext och adresslappar flera dagar innan och dessutom många ordrar att hålla reda på.

En makulering måste skickas som en förfrågan till butiken innan vi kan besluta om detta är möjligt eller inte. Buketter börjar bindas ett par dagar i förväg och stora ros beställningar kräver special inköp och kan därför nekas att makuleras, trots att det är några dagar innan.

 

 

Beställningar som kommit in före vår prishöjning den 27/1 kommer att levereras med bästa förmåga utifrån floristens sortiment, men kan skilja sig från produkten då priserna inte överensstämmer med produkten inför alla hjärtans dag.

 

 

All kontakt med kundtjänst sker via mejl. Behöver vi kontakta dig angående något i din order så kommer detta att ske via mejl.

Vår kundtjänst arbetar med en trevlig ton och gör inga misstag medvetet för att förstöra er upplevelse. Dock kan det ske misstag som ligger utanför vår kontroll och vi arbetar alltid med att försöka lösa eventuella problem så snart som möjligt.

 

 

 

Special information i kassan under alla hjärtans dag 14/2

 

Då trycker brukar bli så högt inför denna dag och det alltid är lika svårt att veta hur mycket varor som ska köpas in, hur mycket personal man behöver och hur många chaufförer som kör, så kan det hända att butikerna sätter stopp tidigare än lovat på inkomna ordrar. Detta är något vi inte kan påverka och så fort vi får information om detta så sätter vi upp information om detta i kassan då du väljer detta datum. Vi gör i så fall vårt bästa att hitta en florist som kan hantera er order, men om ingen finns tillgänglig så levereras blommorna dagen efter.

 

Köp- och leveransvillkor för ditt blomsterbud

Beställ före 15:00 vardagar för leverans samma dag.

Beställ före 12:00 Lördagar för leverans samma dag.

Bud 89 - centrala Mariestad.

Expressbud  - Kan beställas Måndag-Fredag 10:00-16:00. Leverans sker inom 2 timmar. Tillkommer 150 kr

Lokala avvikelser - då alla produkter skapas för hand kan avvikelser förekomma, men vi försöker alltid följa färg och form, en viss blomma kan bytas ut eller att krukan kan skilja från bilden på webbsidan.

På hemsidan presenteras våra produkter med foton. När vi har skapat produkterna har vi använt oss av blommor som är mer utslagna och längre gångna än färska och nya. Bilderna visar hur produkten kommer att se ut under största delen av tiden som mottagaren har blommorna hemma. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, kan blommorna vara mer knoppiga än vad bilden visar.

Orderbekräftelse

När beställningen är klar får du en bekräftelse på din skärm och därefter skickas även en orderbekräftelse till din e-post. Har du inte mottagit en orderbekräftelse så kan du skicka ett mail till info@skickablommormariestad.se, titta även i din skräppkorg om orderbekräftelsen hamnat där.

Leveranssäkerhet

Beställaren ansvarar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta, eventuell felleverans eller leveransförseningar ersätts ej i dessa fall. Det är viktigt att beställaren anger portkod eller liknande för att det ska gälla som fullständig adress.

Leveransförseningar kan ske om mottagaren inte gått att nå innan vårt sista bud gått, mottagaren inte är hemma och leverans till dörr eller granne inte är valt eller är möjligt.
Om ni inte har valt att blommorna får lämnas vid dörren eller till grannen så ringer vi oftast före och leverans sker först efter kontakt med mottagaren. Även om något utav alternativen är förvalda har vi rätt att ringa till mottagaren för att t.ex. säkerhetsställa adress, och att mottagaren är på plats eller om det finns misstankar om portkod.

Vi kan också ringa mottagaren för att komma överens om annan leveransdag än angivet datum på ordern om mottagaren önskar detta. Om beställda blommor ej levererats på angiven dag, har kunden rätt att häva köpet, under förutsättning att korrekta uppgifter om mottagaren lämnats, samt att mottagaren fanns tillgänglig för att ta emot blommorna.

Budfirman ställer paketet utanför dörren om ingen är hemma och vi fått tillåtelse från antingen beställare/mottagare att hänga blommorna på dörren, eventuella förluster ersätts då inte av oss.

När vi får returer beror detta oftast på felaktig portkod, inget svar i porttelefon eller att personen/företaget flyttat fån adressen.         

De flesta leveranser sker mellan 8-20 utom vissa dagar som tex Alla hjärtans då leverans kan ske mellan 06:00 på morgonen fram till 22:00 på kvällen.
Begravningsbeställningar levereras alltid till kyrkan i god tid före begravningen börjar.
Leveranser till företag levereras alltid under kontorstider.

Vid reklamation av din beställning behöver vi veta det inom 48timmar, bifoga även bild på levererad produkt.

Saknas en produkt/vara i ordern när den anländer till mottagaren har vi rätt att skicka ut den saknade varan/produkten omgående då felet upptäcks.

För att leveransen ska komma ut på önskat leveransdatum kan vissa  lokala avvikelser förekomma då vissa blommor kan bytas ut mot likvärdiga produkter. Vi tar alltid hänsyn till färg och form. Även choklad kan bytas ut ifall aktuell choklad inte finns på lager till likvärdig produkt.

Betalningsalternativ

Klarna checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se Klarna villkor för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Swish
Swish fungerar mellan Danske Bank, Handelsbanken, ICA Banken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia, Sparbanken Syd, samt Swedbank och Sparbankerna. Swish är en mobiltjänst för privatpersoner och företag. Vårt swishnmmer 1236805030, uppge alltid order ID som meddelande i betalningen.

PayPal
Betala med konto/kreditkort, fungerar för både svenska och utländska betalkort. Ni kan även betala med PayPal genom denna länk - Paypal.me